ahlan wa sahlan

perhatian

blog ini masih lagi dalam proses baik pulih.
maaf atas segala kesulitan.
harpa maklum.

Thursday, December 31, 2009

H.S.N.Z 2009


HOSPITAL SULTANAH NUR ZAHIRAH





ROMBONGAN KE CHALOK



MAJLIS PERSARAAN




KE KENYIR LAKE



Sekadar gambar.....

Kami Sedia Membantu



bila dgr lagu ni...teringat plak zaman dulu2...masa tgh prtikal...dulu tu x dulu jgk la...hehehe tringat kat kak2 nurse yg ber'koir' lagu ni...pergh bsmgt giler....tabik la...
nk d bandingkan masa kat KSKB hari tu mmg jauh melencong..hahaha ape2 pon lagu ni mmg aku kena hafal..nanti nk nyanyi...bersemangat...pasti.....




Sunday, December 27, 2009

pengembala biri biri



Temubual seorang pemuda dengan pakcik gembala biri-biri.


Pemuda : Baguslah ternakan biri-biri pakcik. Boleh saya tanya beberapa soalan tak?


Pakcik : Boleh aje...

Pemuda : Berapa jauh biri-biri ni berjalan setiap hari?

Pakcik : Yang mana, yang putih atau yang hitam?"


Pemuda : Yang putih.

Pakcik : Kalau yang putih berjalan lebih kurang enam kilometer setiap hari.

Pemuda : Yang hitam?

Pakcik : Yang hitam pun sama...


Pemuda : Berapa banyak plak rumput biri-biri ni makan setiap hari?

Pakcik : Yang mana, yang putih atau yang hitam?


Pemuda : Yang putih?


Pakcik : Ah, yang putih makan lebih kurang empat kilo rumput setiap hari.

Pemuda : Dan yang hitam?

Pakcik : Yang hitam pun sama...

Pemuda : Berapa banyak bulu yang mereka hasilkan setiap tahun?

Pakcik : Yang mana, yang putih atau yang hitam?

Pemuda : Yang putih?


Pakcik : Aaa....yang putih menghasilkan sekitar enam kilo bulu setiap tahun.

Pemuda : Dan yang hitam?

Pakcik : Yang hitam pun sama...

Pemuda : Kenapa pakcik membezakan biri-biri pakcik yg putih dgn yg hitam, padahal
jawapan semuanya sama aje?

Pakcik : Mestilah...sebab biri-biri yang putih itu pakcik yang punye.


Pemuda : Ooo, gitu ke...abis tu yang hitam tu sapa punye?

Pakcik : Yang hitam pun sama.....


hampeh tul pakcik ni....

ORBIT

Ketika menerangkan mengenai bulan dan matahari dalam Al-Qur'an, ianya ditekankan bersama bahawa setiap satunya mempunyai laluan orbit tertentu;

Dia yang menjadikan malam dan siang, matahari dan bulan, setiap mereka berenang di falak (tempat peredarannya). (Surah al-Anbiya; 33)

Dalam ayat lain dinyatakan juga bahawa matahari sebenarnya bukan objek yang statik tetapi juga mempunyai orbitnya tertentu;

Dan matahari beredar di tempat peredarannya. Demikianlah ketetapan yang maha Perkasa dan maha Mengetahui. (Surah Yaasin;38)

Fakta yang dikemukakan dalam Al-Qur'an ini telah ditemui melalui pemerhatian astronomi hari ini. Berdasarkan kepada kiraan pakar-pakar astronomi, matahari bergerak dalam kelajuan yang besar selaju 720, 000 km sejam mengarah ke bintang Vega dalam satu orbit tertentu dalam sistem Solar Apex. Ini bererti matahari bergerak sejauh 17,280,000 km sejam secara anggaran. Bersama-sama dengan matahari, dan semua planet dan satelit yang berada dalam lingkungan sistem graviti matahari (sistem solar) juga turut bergerak pada jarak yang sama. Sebagai tambahan, semua bintang dalam alam semesta adalah berada dalam satu persamaan pergerakan yang telah ditentukan.

Lanjutan hal ini, iaitu alam semesta dipenuhi dengan lintasan dan orbit telah dimaktubkan di dalam Al-Qur'an;

Demi langit yang mempunyai jalan-jalan. (Surah az-Dzariyat;7)

Terdapat lebih kurang 200 bilion galaksi dalam alam semesta, yang mengandungi hampir 200 billion bintang setiap satu. Kebanyakan dari bintang-bintang ini mempunyai planet-planet dan kebanyakan dari planet ini mempunyai satelit. Semua objek-objek langit ini bergerak menepati orbit-orbit yang telah dicongak. Untuk berapa juta tahun, semuanya 'berenang' melintasi orbit masing-masing dalam keseimbangan dan susunan yang sempurna bersama-sama dengan yang lain. Selanjutnya, bilangan komet yang banyak juga bergerak bersama dalam orbit-orbit yang telah ditentukan untuk mereka.

Orbit-orbit dalam alam semesta bukan sahaja dimiliki oleh jasad-jasad langit ini, tetapi juga dimiliki oleh galaksi-galaksi yang bergerak pada kelajuan yang besar dalam orbit-orbit yang telah ditetapkan. Sewaktu dalam pergerakan, tidak ada satupun objek langit ini yang memotong orbit atau bertembung dengan objek lain.

Suatu yang pasti, ketika Al-Qur'an di turunkan manusia tidak mempunyai sebarang teleskop seperti hari ini atau teknologi pemerhatian yang maju untuk memerhati jutaan kilometer ruang angkasa, dan juga tanpa pengetahuan fizik atau astronomi yang moden. Dengan hal ini, ianya suatu yang mustahil ketika itu untuk menentukan secara saintifik bahawa ruang langit 'dipenuhi dengan lintasan dan orbit' seperti yang dinyatakan dalam Al-Qur'an. Bagaimanapun, hal ini secara jelas diterangkan kepada manusia dalam Al-Qur'an yang diwahyukan ketika itu -kerana Al-Qur'an sebenarnya adalah kalam Tuhan.



Madu Lebah



Dan Tuhanmu memberi ilham kepada lebah: "Hendaklah engkau membuat sarangmu di gunung-ganang dan di pokok-pokok kayu, dan juga di bangunan-bangunan yang didirikan oleh manusia.

Kemudian makanlah dari segala jenis bunga-bungaan dan buah-buahan (yang engkau sukai), serta turutlah jalan-jalan peraturan Tuhanmu yang diilhamkan dan dimudahkannya kepadamu". (Dengan itu) akan keluarlah dari dalam badannya minuman (madu) yang berlainan warnanya, yang mengandungi penawar bagi manusia (dari berbagai-bagai penyakit).

Sesungguhnya pada yang demikian itu, ada tanda (yang membuktikan kemurahan Allah) bagi orang-orang yang mahu berfikir. (Surah An-Nahl: 68-69)



Lebah adalah salah satu haiwan yang istimewa kerana di ceritakan oleh Allah di dalam Alquran. Ini kerana lebah banyak memberi kebaikan dan manfaat kepada manusia. Madu lebah merupakan makanan yang berkhasiat dan boleh dijadikan ubat.


Rasulullah Sallallahu 'Alaihi Wasallam juga ada berpesan agar seseorang itu berubat dengan madu dan al-Qur'an, Baginda bersabda:

Maksudnya: "Ambillah / pergunakanlah olehmu sekalian akan dua ubat penyembuh iaitu madu dan al-Qur'an."


Daripada hadis tersebut ternyata madu mempunyai keistimewaan yang tersendiri dengan nilai-nilai utama dalam ilmu kesihatan, yang mempunyai zat-zat besi dan vitamin yang kuat. Di samping itu madu juga dianggap penting kerana memenuhi keperluan tubuh dan cepat memberi tenaga.

Mereka yang mengetahui akan khasiat madu akan menggunakannya secara rutin, hal ini bukan hanya teori tetapi telah dibuktikan daripada beberapa kajian yang telah dilakukan di mana jika ianya diamalkan setiap hari akan mencegah daripada pelbagai penyakit dan memberi tenaga yang cukup.

Di samping itu dengan memakan madu juga boleh menyembuhkan batuk-batuk yang menganggu dan boleh mencegah daripada kekejangan pada otot tubuh khususnya pada bahagian kaki. Dalam perubatan tradisional, madu telah dimanfaatkan untuk menahan luka-luka terbakar pada kulit. Jika diusapkan madu akan dapat mengurangi rasa sakit yang menyengat dan mencegah pembentukan lepuh (melecur) dan cepat sekali menyembuhkan kawasan yang terbakar. Di samping itu banyak lagi penyakit yang boleh sembuh misalnya hidung tersumbat, anak yang kencing malam dan sesuai untuk kanak-kanak damit yang baru lahir.




Seseorang muslim itu adalah diibaratkan lebah. Apabila makan,ia makan barang yang baik dan apabila ia mengeluarkan itupun barang yang baik iaitu berupa madu yang manis dan segar, malah dapat menjadi ubat bagi manusia. dan apabila ia hinggap, sekalipun di atas ranting yang lapuk, maka tempat yang ia hinggap itu sedikitpun tidak rosak kerananya.(Rasulullah saw)

Saturday, December 26, 2009

3 VS 1

Pemuda :Anda siapa Dan apakah bisa menjawab pertanyaan-pertanyaan saya?

Kiyai :Saya hamba Allah dan dengan izin-Nya saya akan menjawab pertanyaan anda.

Pemuda :Anda yakin? Sedangkan Profesor dan ramai orang yang pintar tidak mampu menjawab pertanyaan saya.

Kiyai :Saya akan mencuba sejauh kemampuan saya.

Pemuda :Saya ada 3 pertanyaan:-

1.Kalau memang Tuhan itu ada,tunjukan wujud tuhan kepada saya
2.Apakah yang dinamakan takdir
3.Kalau syaitan diciptakan dari api kenapa dimasukkan ke neraka yang dibuat dari api, tentu tidak menyakitkan buat syaitan. Sebab mereka memiliki unsur yang sama. Apakah Tuhan tidak pernah berfikir sejauh itu?

Tiba-tiba Kiyai tersebut menampar pipi pemuda tadi dengan keras.

Pemuda (sambil menahan sakit) :Kenapa anda marah kepada saya?

Kiyai : Saya tidak marah...Tamparan itu adalah
jawaban saya atas 3 pertanyaan yang anda ajukan kepada saya.

Pemuda : Saya sungguh-sungguh tidak mengerti.

Kiyai : Bagaimana rasanya tamparan saya?

Pemuda : Tentu saja saya merasakan sakit.

Kiyai : Jadi anda percaya bahawa sakit itu ada?

Pemuda : Ya!

Kiyai : Tunjukan pada saya wujud sakit itu!

Pemuda : Saya tidak boleh.

Kiyai : Itulah jawaban pertanyaan pertama...kita
semua merasakan kewujudan Tuhan tanpa mampu melihat wujudnya.

Kiyai : Apakah tadi malam anda bermimpi akan ditampar oleh saya?

Pemuda : Tidak.

Kiyai : Apakah pernah terfikir oleh anda akan
menerima tamparan dari saya hari ini?

Pemuda : Tidak.

Kiyai : Itulah yang dinamakan takdir.

Kiyai : Terbuat dari apa tangan yang saya gunakan untuk menampar anda?

Pemuda : Kulit.

Kiyai : Terbuat dari apa pipi anda?

Pemuda : Kulit.

Kiyai : Bagaimana rasanya tamparan saya?

Pemuda : Sakit.

Kiyai : Walaupun syaitan dijadikan dari api dan
neraka juga terbuat dari api, jika Tuhan menghendaki maka neraka akan menjadi tempat yang menyakitkan untuk syaitan.

Sesaat bersama alam



langkah pertama...


terima kasih menyambut kedatangan kami....


tok ngahku yang membilang usia...


aku diperbatasan sawah padi..



bersama pejuang...


kebosanan yang melampau...


petanda yang jelas...


lihat, dengar dan rasakan....


berdiri melawan graviti...


teruskanlah mengalir.....


hari:jumaat tarikh:26122009 masa:petang tempat:di tanah gersang??

PEMISAHAN LANGIT DAN BUMI


Sepotong ayat mengenai penciptaan langit dinyatakan sebagai berikut.ayat.

"dan apakah orang-orang kafir itu tidak melihat bahawasanya langit dan bumi itu keduanya dahulu adalah suatu yang padu (satu unit penciptaan), kemudian kami pisahkan antara keduanya. Dan daripada air Kami jadikan segala sesuatu yang hidup. Maka mengapakan mereka tiada juga beriman?". (Surah Al-Anbia: 30)

Kalimah 'ratq' diertikan sebagai dijahit yang bermaksud 'dikumpul bersama, dicampur' dalam kamus bahasa arab. Ianya digunakan untuk merujuk dua intipati yang berbeza yang membina suatu yang menyeluruh. Frasa 'Kami membuka jahitan; adalah perkataan fataq dalam bahasa arab dan menggambarkan bahawa sesuatu yang diwujudkan dengan membelah bahagian atau memusnahkan struktur ratq. Biji benih yang tumbuh bertunas dari tanah adalah satu contoh frasa ini.

Sekarang mari kita perhatikan sejenak ayat ini sekali lagi dengan menyimpan pemahaman ini di dalam minda. Di dalam ayat tersebut, langit dan bumi pada status pertamanya adalah berbentuk ratq. Kedua-duanya di pisahkan (fataqa) dengan kemunculan satu dari yang satu lagi. Apa yang menarik, apabila kita mengingati saat pertama fenomena Big Bang kita melihat bahawa satu titik tunggal mengandungi semua material alam semesta.

Dalam perkataan lain, setiap benda termasuk langit dan bumi yang masih belum diciptakan lagi, juga termasuk di dalam titik tunggal ini dalam keadaan ratq. Titik ini kemudiannya meletup dalam satu letupan yang besar, menyebabkan materialnya menjadi fataq dan proses ini membentuk keseluruhan struktur alam semesta. Apabila kita membandingkan pernyataan di dalam ayat Al-Qur'an di atas dengan penemuan saintifik, kita mendapati bahawa kedua-duanya berada dalam keserasian yang sempurna di antara satu sama lain. Apa yang cukup menarik perhatian ialah penemuan ini tidak diketahui sehingga abad ke 20.

Rekod bersih




"Kesemua runtuhan dan kebocoran yang di bawah berlaku di Terengganu.

(1) Bumbung Sekolah Menengah Kebangsaan Ajil, Hulu Terengganu.

(2) Bumbung Stadium Sultan Mizan, Kuala Terengganu.

(3) Bumbung Masjid Kampung Puteh, Kemaman.

(4) Masjid Kristal dikatakan Kiblatnya tidak betul & Bocor teruk

(5) Bumbung banggunan Lapangan Terbang rosak

(6) Pencawang Komunikasi, Besut.

(7) Kolam Renang Batu Burok, Kuala Terengganu (bocor).

(8) Kebocoran pada Banggunan Baru permai Park Inn, KT

(9) Runtuhan Perhentian Bas, Kuala Berang, Hulu Terengganu.

(10) Atap Pejabat Agama Besut (baru siap)rosak


drp: http://mampat.blogspot.com/


Ape nk jd la dgn terengganu ni..

runtuh...rosak..bocor dn mcm2 lagi...


mana silapnya??


fikir fikirkan la......





(negeri mna berani lawan?? hehehe)

Kembali



Kehidupan yang kau lalui tiada bererti
Namun kau masih tak menyedari
Bila wajahmu pucat lesu terbujur kaku
Bimbang hidup kau kan berakhir
Tidakkah kau tahu dia yang maha kuasa
Masihkah tak mengerti
Tiada hidup tanpanya... Allah
Subhanaallah

Lalu kau pun tunduk membisu
Sejuta ketakutan
Bayangkan dosa mu bagai lautan
Haraplah diberi peluang
Umur yang panjang
Kau kan jadi hamba yang sejati

Allah maha pengasih
Allah maha pengampun
Kembalilah kepada fitrahmu
Allah maha pengasih
Allah maha pengampun
Sedarlah kau dari kesilapan mu

Lalu kau pun sujud mengaku
Hilang keangkuhanmu
Cabutlah noda hitam di hatimu
Haraplah di beri peluang
Beribadah kembali
Kau kan jadi hamba yang sejati

Engkau pun menyedari
Jangka waktu yang di beri
Kau pun sedari
Cintanya yang abadi

Allah maha pengasih
Allah maha pengampun
Kembalilah kepada fitrahmu

Allah maha pengasih
Allah maha pengampun
Cintai Ilahi
Cinta yang hakiki
Subhanaallah




lirik & lagu yg menyentuh hati...


dipetik daripada album pertama kumpulan Raihan...


cuba dengar dan hayati........


Kembali............



Friday, December 25, 2009

MADU 3




DARI FILEM MADU 3



Isteri tua: Jamil, Jamil! Kusangkakan satu rupanya dua!

Isteri kedua: Jangan-jangan tiga

Isteri ketiga: Apa yang dua, apa yang tiga?


Isteri tua: Enjin jet hilang!



http://kulupsakah.blogspot.com/2009/12/mari-ketawa.html




PETALING JAYA, Dis 25 — Jumlah enjin jet pejuang milik Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM) yang hilang setakat ini hanya dua ataupun lebih daripada itu?

Kekhuatiran ini ditimbulkan oleh Ahli Parlimen Indera Mahkota, Azan Ismail dari Parti Keadilan Rakyat (PKR) dengan mengambil kira beberapa perkembangan semasa.

"Mula-mula kata satu, kemudian dua... jadi apakah benar apa yang saya dengar kemungkinan yang hilang sebenarnya empat enjin?" kata beliau.

Azan mendakwa maklumat awal yang diterima menunjukkan kemungkinan jumlah enjin yang hilang, yang bilangannya hanya dua setakat ini, kemungkinan sudah sampai empat.

"Saya difahamkan kemungkinan empat enjin yang hilang, bukannya dua. Tetapi saya belum menerima bukti yang kukuh... berdasarkan maklumt diterima oleh saya, mungkin empat enjin sudah hilang.

utk berita selanjutnya sila layari
http://www.themalaysianinsider.com/index.php/bahasa/47610-enjin-jet-tudm-hilang-mungkin-empat-

Autograf

aku tak tahu nk fikir ape yang mak cik nab tu fikir....aku rasa dia la peminat no 1 N.Aziz kat Malaysia ni...

mungkin makcik tu ckp macam ni...


huk..huk..huk..da lama makcik mengidam nak aotograf kamu...akhirnya dapat jugak hari ni....terharunya..........

Ketahuilah


Ketahuilah


tiada yang wujud selain Dia
tiada yang melihat selain Dia


tiada yang berkata selain Dia
tiada yang mendengar selain Dia


tiada yang berbuat selain Dia


Apa yang kau lihat
hanyalah imej
mindamu yang menafsir
foton-foton dan isyarat elektrik
bukan di luarmu
tetapi mereka di dalam


mindamu




kau mendengar
kau berkata
kau merasa


mindamu yang menafsir
hidup ini hanya mainan dan
kepuraan-puraan


setiap yang hidup


pasti akan mati


Hukum Ketidakpastian Heisenberg:


"sifat-sifat objek bergantung kepada pemerhati"


menjawab persoalan


relativiti


kerana semua yang kau hadapi
relatif kepada pemerhatianmu
sehingga


ruang dan masa
adalah intuisi






mindamu yang menafsir...............




.............................mindamu yang menafsir




bersimpuhlah di depan Tuhanmu
menangislah


mengapa kita dijadikan
dan untuk apa


Hanya Tuhan
yang kekal dan


abadi



http://mistisfiles.blogspot.com/

PENGEMBANGAN ALAM SEMESTA


Dalam Al-Qur'an yang diwahyukan 1400 tahun lalu, ketika pengetahuan tentang astronomi masih sedikit, fakta mengenai pengembangan alam semesta telah diterangkan seperti berikut;

Dan langit itu Kami bina dengan kekuasaan (Kami) dan sesungguhnya Kami benar-benar meluaskannya. (Surah az-Dzariyat;47)


Perkataan 'langit' yang dinyatakan dalam ayat di atas digunakan dalam banyak tempat dalam Al-Qur'an yang bermaksud ruang angkasa dan cakerawala. Di sini sekali lagi, perkataan ini digunakan untuk maksud ini. Dalam perkataan lain, Al-Qur'an mendedahkan hakikat mengenai proses pengembangan alam semesta. Dan ini merupakan puncak kesimpulan yang diputuskan oleh dunia sains hari ini.

Sehingga penghujung abad ke 20, pandangan yang paling masyhur dalam dunia sains ialah bahawa 'alam semesta mempunyai sifat konstan (statik) dan telah wujud tanpa keterbatasan masa'. Kajian, pemerhatian dan pengiraan yang dijalankan melalui seluruh insfranstruktur teknologi moden, sebenarnya telah menunjukkan bahawa alam semesta telah wujud dalam masa yang terbatas dan berkembang secara konstan.

Pada permulaan abad ke 20, seorang ahli fizik Russia Alexander Friedmann dan ahli kosmologi Belgium George Le'maitre telah membuat pengiraan secara teori bahawa alam semesta adalah dalam keadaan pergerakan yang berterusan dan ia sebenarnya berkembang.

Edwin Hubble

Fakta ini juga telah dibuktikan melalui data dari pemerhatian yang dijalankan pada tahun 1929. Edwin Hubble seorang ahli astronomi Amerika yang membuat pemerhatian di langit dengan menggunakan teleskop, mengisytiharkan bahawa bintang-bintang dan galaksi-galaksi bergerak menjauhi antara satu sama lain secara berterusan. Sebuah alam semesta di mana semua benda di dalamnya secara konstan bergerak menjauhi sesama mereka, jelas menggambarkan pengembangan alam semesta itu. Pemerhatian yang dijalankan dalam tahun berikutnya mengesahkan bahawa alam semesta adalah berkembang secara berterusan. Fakta ini telah di jelaskan dalam Al-Qur'an ketika mana hal ini masih belum lagi pernah diketahui oleh manusia. Ini adalah kerana Al-Qur'an adalah kalam Tuhan, maha Pencipta dan Pemerintah bagi seluruh alam semesta.

Thursday, December 24, 2009

Nasib Si Telur


Memang dah nasib..heheh

Wednesday, December 23, 2009

Jom Boikot

Elakkan daripada membeli dan terjebak dengan barang atau prodak dari Yahudi. Setiap sen yang kita belanjakan akan di sertakan hadiah peluru kepada umat Islam di Palastine. Peluru yang bakal menembusi tubuh saudara kita. Sesungguhnya umat Islam itu adalah bersaudara.
Adakah kita prihatin terhadap nasib mereka di sana. Kita bersenang lenang di sini dan mereka menderita di sana hasil dari sumbangan kita tanpa kita sedar. Sama sama kita fikirkan.....



Jangan hangat hangat taik ayam sudah....

dulu bukan main lagi..

boikot tu..boikot ni...

last last semua sapu...


Melayu mudah lupa??

sama samalah kita ingat mengingati...

KEWUJUDAN ALAM SEMESTA


Asal usul alam semesta diterangkan dalam Al-Qur'an dalam ayat berikut;

Dia adalah maha Pencipta langit dan bumi. Surat al-An'aam:101.

Maklumat yang dinyatakan dalam Al-Qur'an ini adalah satu fakta yang sangat tepat dan selari dengan penemuan sains kontemporari. Kesimpulan yang dicapai dalam bidang astrofizik hari ini ialah bahawa alam semesta, bersama-sama dengan dimensi benda dan masa, telah terhasil melalui satu letupan yang besar yang terjadi ketika masa-sifar. Fenomena ini yang dikenali sebagai Big Bang membuktikan bahawa alam semesta telah diciptakan dari ketiadaan sebagai satu produk, dari satu letupan titik tunggal. Golongan saintifik moden percaya bahawa Big Bang adalah satu-satunya penerangan paling rasional dan fakta yang dapat dibuktikan mengenai permulaan dan asal kewujudan alam semesta.

Sebelum fenomena Big Bang terjadi, tidak terdapat sebarang benda yang wujud. Dalam keadaan tanpa sebarang kewujudan kebendaan, tenaga atau masa, dan yang mana hanya dapat diterangkan secara metafizik, semuanya ini sebenarnya telah diciptakan. Fakta ini, yang baru diketahui melalui kajian dalam bidang fizik moden, telah dinyatakan dalam Al-Qur'an 1400 tahun lalu.



Artikel yg berlebel 'keajaiban' di ambil daripada
http://www.harunyahya.com/
Untuk maklumat lanjut bolehlah layari di laman web tersebut..

Logo Manchester United


Ada apa dengan logo pasukan terkenal ni?? Buka mata dan faham betul betul..
Perhatikan bingkai tepi logo tersebut adalah ibarat mata manusia yang sedang celik. Di tengah-tengahnya ialah iris mata yang di dalamnya terdapat sebuah kapal yang mempunyai 3 layar dan seekor syaitan yang memegang serampang 3. Di bahagian atasnya adalah huruf ‘H’ yang mungkin bermaksud Horus dan di bahagian bawahnya adalah huruf ‘I’ yang mungkin bermaksud Isis.
Horus adalah tuhan matahari kepada penyembah2 berhala Mesir kuno, dan Isis adalah ibu kepadanya. Dan seluruh logo tersebut berwarna kuning dan merah seolah-olah matahari dan api yang bersemarak.
Tidak kah anda merasa hairan? Manchester United ni dari dulu sampai sekarang tetap menjadi juara dan unggul dalam bolasepak. Adakah kerana pemain2 nya betul2 pandai, atau kerana kuasa duit?
Bolasepak antarabangsa sememangnya banyak dipengaruhi oleh mereka, maka tidak hairanlah jika syarikat2 ARAK / MINUMAN KERAS terkenal sering sahaja menaja kelab2 bolasepak.

Adakah satu kebetulan??

atau memang tak betul??

sama samalah kita fikir...

UFO??

UFO ganjil berbentuk piramid di Moscow





GAMBAR (dalam bulatan) menunjukkan imej objek terbang tidak dikenali (UFO) berbentuk piramid berlegar-legar di bangunan Kremlin, Moscow.

--------------------------------------------------------------------------------

MOSCOW - Satu imej objek terbang tidak dikenali (UFO) yang dirakamkan berlegar-legar di bangunan Kremlin di sini mengejutkan penduduk Rusia, lapor sebuah akhbar semalam.

Menurut beberapa saksi, UFO itu sama seperti imej kapal angkasa Imperial dalam filem Star Wars.

Imej itu yang dirakamkan pada waktu malam dari sebuah kereta oleh jurugambar amatur disiarkan berulang kali dalam laporan berita di negara tersebut.

Satu klip UFO berbentuk tiga segi itu yang berlegar-legar di Medan Merah di sini turut disiarkan di laman YouTube di Internet.

Seorang peminat UFO yang pernah bekerja dengan Jabatan Pertahanan Britain selama tiga tahun berkata, klip itu merupakan yang paling ganjil pernah dilihatnya.

Dia berkata: "Pada mulanya, saya menganggap ia merupakan satu pantulan tetapi ia kelihatan berada di belakang satu garisan tenaga sekali gus teori pantulan tersebut tidak boleh digunakan."

Setakat ini polis Rusia enggan memberikan sebarang komen.

- Agensi


http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2009&dt=1219&pub=Kosmo&sec=Dunia&pg=du_06.htm


Ada pengkaji mengatakan U.F.O hanyalah mainan dajjal...

yang berpangkalan di Segi tiga bermuda...

bukannya makhluk asing dari planet lain...

sejauh manakah kebenarannya...

hingga kini ia masih lagi menjadi rahsia.....



Jubah Graduasi

ad pd stu hari tu disebuah dewan,ad rmai org,dari pemimpin,org Kenamaan hinggalah ibu bapa,keluarga dan kawan2 dtg utk ucapkan Tahniah,berkongsi kegembiraan,kesyukuran kerana nendapat Segulung ijazah…mereka bergambar bersama,memegang ijazah dan Bunga di dada sambil melontar topi di awan dgn teriakan puas…

JUBAH YG MEREKA PAKAI TU ADALAH PAKAIAN KAMI.. seluruh dunia telah mengenakan jubah kami dgn perasaan mereka bgtu syahdu pnuh bangga…MEREKA TELAH JADI WARIS KAMI TANPA KAMI PERLU WUJUD DI DEPAN MEREKA…malah
MEREKA BEREBUT2 MELAYAKKAN DIRI KE MAJLIS ITU.
(kenyataan daripada Bishop)


Jesuit Priest


Pernahkah kita terfikir tentang semua ini? Atau kita hanya mengikut sahaja yang dilakukan oleh orang lain tanpa sedikitpun menyedarinya. Rasullulah pernah bersabda:

“Man tasyabbaha bi qaumin fahua minhum”.

Bermaksud : Barangsiapa yang menyerupai sesuatu kaum, maka seseorang itu terdiri dari kalangan mereka) (iaitu kaum berkenaan).


Berminat untuk ikuti cerita penuh?? bolehlah mengikutinya di blog tersebut..

http://holywar-efairy.blogspot.com/2009/12/pope-roman-peter-ii-cantus-benedictine.html

selongkar rahsianya...

Demi Masa


Demi Masa!
Sesungguhnya manusia itu dalam kerugian -
Kecuali orang-orang yang beriman dan beramal soleh,
dan mereka pula berpesan-pesan dengan kebenaran serta berpesan-pesan dengan sabar.

Engkau tak akan menduga

Waktu ajalmu tiba

Hanya sekelip mata

Engkau seharusnya mengerti

Hidup didunia ini

Hanya untuk sekali

Segala harta dunia tiada guna

Intan permata tidak bermakna

Semua itu tak dapat membantu

Hanya amalanmu jadi penentu

Apa yang kau cari dalam hidupmu

Hingga alpa pada yang satu

Apa yang kau kejar selama ini

Hingga kau lupa pada Ilahi

Hidupmu hanya untukNya

Sujudlah pada yang Esa

Selagi kau masih bernyawa

Tuesday, December 22, 2009

Logo Volkswagen


Yang mencurigakan adalah lakaran logo Volkswagen itu sendiri. Ianya unik dan ringkas dengan huruf V berada di atas huruf W.

Sebenarnya logo ini tiada apa-apa maksud tetap ia mencurigakan apabila kita memutarkan logo ini dengan laju. Apabila diputar laju biasanya ketika tayar bergerak maka lambang Nazi jelas kelihatan.



Perhatikan betul betul...

dan nilai sendiri...

mungkin kebetulan...

mungkin sudah di rancang....

Tahniah pada yang berjaya melihat lambang Nazi tersebut...

yang belum berjaya cuba lagi...

x salah mencuba...



Volkswagen


Kereta Volkswagen sebenarnya direka sendiri oleh pemimpin diktator Jerman iaitu Adolf Hitler sebelum kereta itu memasuki pasaran. Idea lakaran itu diperoleh oleh Hitler ketika beliau sedang duduk bersantai di sebuah restoran di Munich pada 1932.

Hitler melakar sendiri rekabentuk Beetles dengan objektif kereta itu mampu memberi keselesaan kepada pemiliknya dengan ciri-ciri bersantai dan mdah dikendalikan. Nama pertama yang dicadangkan ialah Kraft durch Freude (KdF-Wagen, yang bermaksud “strength through joy car”).

Setelah siap lakaran, Hiter memberikan plan itu kepada pengarah Daimler-Benz iaitu Jacob Werlin sambil berkata,

“Take it with you and speak with people who understand more about it than I do. But don’t forget it. I want to hear from you soon, about the technical details.”

Namun demikian, Daimlr-Benz tidak mengeluarkan Volkswagen tetapi kereta itu dikeluarkan oleh kilang Porche milik Dr. Fredinand Porche dengan tema “Peoples’s Car”. Oleh itu, semua teknologi kereta dari A hingga Z adalah buatan Porche.


Belilah barangan buatan Malaysia...

Bismillah


Ada seorang perempuan tua yang taat beragama, tetapi suaminya seorang yang fasik dan tidak mahu mengerjakan kewajipan agama dan tidak mahu berbuat kebaikan.
Perempuan itu sentiasa membaca Bismillah setiap kali hendak bercakap dan setiap kali dia hendak memulakan sesuatu sentiasa didahului dengan Bismillah. Suaminya tidak suka dengan sikap isterinya dan sentiasa memperolok-olokkan isterinya.
Suaminya berkata sambil mengejak, "Asyik Bismillah, Bismillah. Sekejap-sekejap Bismillah."

Isterinya tidak berkata apa-apa sebaliknya dia berdoa kepada Allah S.W.T. supaya memberikan hidayah kepada suaminya. Suatu hari suaminya berkata : "Suatu hari nanti akan aku buat kamu kecewa dengan bacaan-bacaanmu itu."
Untuk membuat sesuatu yang memeranjatkan isterinya, dia memberikan wang yang banyak kepada isterinya dengan berkata, "Simpan duit ini." Isterinya mengambil duit itu dan menyimpan di tempat yang selamat, di samping itu suaminya telah melihat tempat yang disimpan oleh isterinya. Kemudian dengan senyap-senyap suaminya itu mengambil duit tersebut dan mencampakkan beg duit ke dalam perigi di belakang rumahnya.

Setelah beberapa hari kemudian suaminya itu memanggil isterinya dan berkata, "Berikan padaku wang yang aku berikan kepada engkau dahulu untuk disimpan."
Kemudian isterinya pergi ke tempat dia menyimpan duit itu dan diikuti oleh suaminya dengan berhati-hati dia menghampiri tempat dia menyimpan duit itu dia membuka dengan membaca, "Bismillahirrahmanirrahiim." Ketika itu Allah S.W.T. menghantar malaikat Jibrail A.S. untuk mengembalikan beg duit dan menyerahkan duit itu kepada suaminya kembali.

Alangkah terperanjat suaminya, dia berasa bersalah dan mengaku segala perbuatannya kepada isterinya, ketika itu juga dia bertaubat dan mula mengerjakan perintah Allah, dan dia juga membaca Bismillah apabila dia hendak memulakan sesuatu kerja.

Dari Abdullah bin 'Amr r.a., Rasulullah s.a.w. bersabda:
"Sampaikanlah PesanKu Biarpun Satu Ayat..."