ahlan wa sahlan

perhatian

blog ini masih lagi dalam proses baik pulih.
maaf atas segala kesulitan.
harpa maklum.

Monday, December 14, 2009

Temanku


Wahai alam, dapatkah aku bersamamu lagi

Merasakan lembutnya sentuhanmu angin

Membawa haruman yang mengasyikkan

Dari bunga yang tersenyum ceria


Bila mentari limpahkan cahaya

Aku rindukan hujan yang membasahi tubuhku

Seperti rumput yang dihujani embun pagi

Segar menghijau tiada layu


Aku juga ingin merasa

Pengalaman melihat dunia dari udara

Seperti burung terbang bebas

Bermain diatas awan biru


Namun aku kecewa dengan manusia

Kerana tangan mereka

Menggantikan putih dengan hitam

Membunuh teman yang ku sayang


Wahai alam, aku ingin bersamamu selamanya

No comments:

Post a Comment

Dari Abdullah bin 'Amr r.a., Rasulullah s.a.w. bersabda:
"Sampaikanlah PesanKu Biarpun Satu Ayat..."