ahlan wa sahlan

perhatian

blog ini masih lagi dalam proses baik pulih.
maaf atas segala kesulitan.
harpa maklum.

Friday, February 5, 2010

Air DLL


petang yang gersang....panas yang membahang....memaksa keinginanku untuk membayangkan kedinginan ABC...tekak yang merekah ini pasti subur bila di sirami ABC....nafsu aku begitu bergelora...lantas aku meluru ke kedai cik sah...perjalanan dengan motor itu cuma mengambil masa 3 minit...aku turun dari pelana....

kelihatan 2 orang budak mendahului aku....

budak: pokcik, nok air DLL se...
aku: terdiam (sebenarnya kebingungan. kali pertama aku dengar air DLL)
pakcik: bereh!
aku: masih lagi kelu (otak aku tengah ligat memikirakan air DLL)

3 minit kemudian...budak tadi beredar dengan air DLL...

aku: pokcik, air DLL tu air mende?
pakcik: ketawa....
aku: kehairanan (salah ke soalan aku)
pakcik: budok budok tu tengok kat kain rentang kat belakang tu...
ABC. CENDOL. BANDUNG. BANCAU. DLL...
aku: ketawa sambil menjaga adab sopan (hahaha)
pakcik: budok tu ingat DLL tu nama air..pok pun buat je la air...
( sambil ketawa macam orang gila)
aku: saya nok se air DLL
pakcik: mung pon nok jugok.(sambil ketawa terbahak bahak)
aku: buat buat ketawa...hahaha





boleh tahan jugak air DLL ni..hehe

No comments:

Post a Comment

Dari Abdullah bin 'Amr r.a., Rasulullah s.a.w. bersabda:
"Sampaikanlah PesanKu Biarpun Satu Ayat..."