ahlan wa sahlan

perhatian

blog ini masih lagi dalam proses baik pulih.
maaf atas segala kesulitan.
harpa maklum.

Tuesday, January 19, 2010

Berlabuh tirai

tirai berlabuh... senja merangkak... siang yang sedih itu semakin berakhir... pergilah.... beransurlah.... aku akan terus di sini.... memerhati gerak langkahmu... tanpa ku sedar... terbit setitis air mata... bukannya aku menagis... tetapi cahayamu yang hampir hilang itu membuatkan hatiku sayu... lantas aku bertanya.... mengapa engkau pergi... mengapa tinggalkan aku sendiri... aku ini anakmu... mengapa engkau pergi sebelum aku kembali... oh tuhan... belum sempat aku membalas segala jasanya... belum sempat aku membalas segala penat lelahnya... belum sempat aku membalas segala pengorbanannya.... oh tuhan... aku redha... aku sedar.... aku insaf... aku ini insan lemah.... aku tiada daya walau sedikit pun... melaikan dengan pertolonganMu... hanya engkau yang aku sembah... hanya engkau tempat ku bermohon... tempatku mengadu... oh tuhan... aku mohon kepadaMu... kau ampunkanlah segala dosanya.... ampunkanlah dosa mereka.... dosa kami..... kau tempatkanlah kami bersama hambaMu yang bertakwa.... amin ya robbalalamin........















No comments:

Post a Comment

Dari Abdullah bin 'Amr r.a., Rasulullah s.a.w. bersabda:
"Sampaikanlah PesanKu Biarpun Satu Ayat..."