ahlan wa sahlan

perhatian

blog ini masih lagi dalam proses baik pulih.
maaf atas segala kesulitan.
harpa maklum.

Saturday, January 23, 2010

Petang yang lembab

petang yang panjang itu...memaksa aku untuk melupakan tingkap kecil bercahaya untuk seketika...bukannya aku terlupa..tapi aku terpaksa....hampir beberapa minggu yang teruk ini aku sentiasa mengintai ke sana..itulah kegemaranku hampir setiap waktu....mengisi hidup yang tersisa...bukannya untuk di persia...sekurang kurangnya otakku yang masih banyak ruang ini semakin terisi...tapi hari ini aku terpaksa mengalah! apakan daya...ruang untukku mencuri kian tergendala....

lembab....itulah istilah yang paling sesuai...

asar berlalu...aku cuba mengisi kekosongan dengan bertempur...Ra3..hanya itu pilihan yang aku ada...aku paling banyak menghabiskan masa di sini....entah mengapa aku selalu leka ke alam ini... kini akulah yang paling kuat...tapi hari ini aku tewas...tewas sebulum aku menewaskan yang lemah...aku mencemuh diri sendiri-aku termenung...

persetankan kecanggihan teknologi hari ini....kini aku menjadi benci...aku matikan cahayanya dengan penuh kebencian....biarkan alat itu membatu....aku berlalu.....tinggalkan dunia tanpa sempadan itu....aku mencari sesuatu..sesuatu yang aku tinggalkan sedari tadi.... dia masih seperi biasa....

memerhati gerak langahnya sudah dapat mengubah diri 'aku'-aku harus bersamanya.





























kau sumber inspirasi.

No comments:

Post a Comment

Dari Abdullah bin 'Amr r.a., Rasulullah s.a.w. bersabda:
"Sampaikanlah PesanKu Biarpun Satu Ayat..."