ahlan wa sahlan

perhatian

blog ini masih lagi dalam proses baik pulih.
maaf atas segala kesulitan.
harpa maklum.

Saturday, January 30, 2010

Bukti

Tadi...sewaktu telah lewat tergelincir matahari....kami selesai berkenduri...aku rebah sendiri..cuaca panas membahang itu semakin menjadi jadi...aku melepaskan lelah di sofa usang...namun hasrat itu tidak tercapai....askar prebet ini tiba tiba menjerit..seolah olah hilang akal...pasti ada sesuatu hasrat di hatinya yang belum tercapai..betul sangkaanku....beliau mahukan playground...ikutkan hati nak je aku tembak dengan senapang gajah...tapi tak sampai hati pulak...
aku terpaksa bergegas ke sana dengan seberapa segera...memandangkan ramai yang lain ingin berehat...aku rela bekorban demi yang lain....kancil yang jinak itu kami tunggangi...aku bersama adikku yang bongsu dan dia terus berangkat....sebelum itu aku singgah sekejap di surau berhampiran....selesai berwudhu...aku bentangkan sejadah...terlihat sesuatu yang tidak enak di pandang di atas lantai....(kebersihan itu sebahagian daripada iman) aku teruskan bersolat....
selesai sudah...aku meneruskan perjalanan yang tidak seberapa jauh itu...aku sempat menjeling...prebet itu begitu bersemangat sekali....aku tidak salahkan naluri beliau...mungkin aku lebih teruk daripada dia masa kecil dahulu....
2minit sebelum sampai....akhirnya....prebet itu tewas...matanya mula kuyu...badannya lemah perlahan lahan....aku hanya mendiamkan diri..tersenyum...hmmm tak sampai jugak hajat prebet ni nak main buai...gelongsor...aku berhenti seketika berhampiran taman tersebut...kalau kalau dia bagun terjaga dari mimpi....boleh dia melepaskan hajat...tapi dia masih terlena...mungkin sedang bermimpi bermain buaian....
aku rakamkan gambar ini sebagai bukti yang "kita" pernah pergi ke sana....












aku kenal benar pak cik di dalam gambar itu...







inilah buktinya.......

No comments:

Post a Comment

Dari Abdullah bin 'Amr r.a., Rasulullah s.a.w. bersabda:
"Sampaikanlah PesanKu Biarpun Satu Ayat..."